☺ INI BEZA.
Sunday 19 May 2013 | 03:14 | 0 love drops



Aku menaip dalam keadaan dilema.Namun,itu semua tolak ketepi.Hati ini perlu dijaga.Perasaan ini perlu dibelai.Kadang aku mula risau dengan keadaan sekeliling.Kata-kata cacian yang pedas.Ya Allah.Perit sungguh hidup dalam keadaan ini.Bukan kata aku patut lari.Tapi,cuba hadapi.YA.Aku tahu aku tak kuat mana.Tapi,sedekah kan aku sedikit sebanyak semangat yang kamu ada.Sememangnya,aku patut jadi yang lebih baik.Mungkin hari ini,besok,lusa atau tulat.Entah fikiran aku beterbangan entah kemana pun aku tak tahu.Hidup ni tak selalu kita di atas,tak selalu kita dibawah.Kadang-kadang orang lain boleh terima kekurangan kita.Ada orang pandai menghargai kelebihan kita.Ada orang dengki dengan kelebihan kita.Ada orang caci bila hidup kita kekurangan.Entah nak terang macam mana lagi,aku pun tak tahu.Tak semua boleh terima kita.Tak semua boleh kita percaya.Mata manusia tak boleh menipu.

Bila aku cuba bersuara,orang lain cuba menyampuk.Nampak macam aku tak penting.Aku tahu itu Cuma idea.Aku tahu semua itu peluang.Orang lain cuba menilai perbuatan kita dalam pada kita leka.Tak sedar.Tahu-tahu ada orang minat kita.Tahu-tahu ada orang benci kita.Lumrah.Dalam diam ada orang cuba ambil berat pasal kita.Dalam diam ada orang cuba memfitnah kita.Padahal ada orang lain cuba membela kita.Dia tahu kita tak salah.Orang yang memfitnah cuba dapatkan bukti.Padahal.Itu semua pura-pura.Sanggup tikam belakang.Tak sangka kawan yang dianggap ‘kawan’ selama ni,berani buat macam tu.Alahai.Mengeluh untuk yang ke berapa kali.Bukan senang nak dapatkan kawan yang setia.Ia terletak pada keikhlasan persahabatan.Bukan bila senang lupa.Bila susah cari.Tapi,gunanya kawan untuk susah dan senang.Bukan buang macam tu.Penat nak pertikaikan apa yang berlaku.

Aku rindu kawan lama aku.kawan-kawan yang faham aku.Kawan-kawan yang selalu ajak lepak.Gelak ketawa.Hilang semua masalah.Release tension,semua pada kawan.Kawan yang sering memahami.Kawan yang sering jadi teman hidup,tulang belakang,di sisi.Kawan yang rapat sentiasa ada pada aku.Pada aku,itu kenangan yang paling beharga.Tak mungkin masa itu berulang kembali.Itu cerita lama.Memang tak patut aku ungkit.Simpan di hati jadikan ia teladan.Itu hakikat sebenar yang perlu aku terima.Dalaman harus kuat.Ya!KUAT!



♥ Past / Future ♥