☺ Ini yang sebenar
Tuesday 26 February 2013 | 07:46 | 0 love drops




Dah lama aku perhatikan kau.Dari mula-mula aku tegur kau.Dari cara kau layan aku.Pertikaikan semua kebolehan aku.seumpama aku tiada perasaan.seolah-olah tak pernah wujud.Sungguh itu yang aku rasakan.Bukan simpati yang aku pinta.Engkau juga tahu.Itu dulu.
22/1/2013.Seawal enam pagi,jantung aku masih berdegup kencang.Menanti keputusan “BERJAYA” atau “GAGAL!”Padahal belum lagi sampai ke tempat itu.Bungkam dengan pelbagai persoalan.Mati tercekik tulang sardin hidup balik pun entah jantung ini berdegup pantas sebegini atau tidak.Bingung.Kejap-kejap dahi berkerut.Rasa sesuatu yang kurang enak.Tapi,entahlah.Hendak dilayan tidak mampu.Apakan daya.9.00 pagi aku terus ke situ.Dengan debaran yang masih bersisa.Ya Allah.Kuatkanlah iman hambaMu ini.Serta merta I/C tertinggal dengan tidak sengaja.Dugaan apakah Ya Allah?Di saat yang merumintkan Engkau menguji  aku.Redha.Sanggup berkejar-kejaran dengan masa.Hanya kerana itu.Malas mahu mengarut lebih-lebih.Dipendekkan cerita.Segera ke tempat pendaftaran.No angka giliran 76.Lambat juga aku ni.Tunggu punyalah tunggu.Pensyarah mengarahkan kami-kami berehat,memandangkan tepat pukul 1.00.Segera aku ke masjid dengan niat hendak bertemu dengan Allah.Waspada.Ragu-ragu.Mahu makan atau tidak?Terus menuju ke masjid.2.00 petang aku menunggu diluar bilik meyuarat.Dengan harapan yang tinggi nilainya.Ngantuk bak datang.Perkara yang aku meluat sekali.Padahal hobi kaki tidur.Tidak dinafikan lagi.3.15 petang,keluar bilik mesyuarat dengan perasaan yang bercampur –aduk.Helah apa lagi?Ya Allah kuatkan lah kesabaran hambamu ini.Semoga diberi peluang.Pukul 6.00 petang.Sampai rumah.Tak pernah jantung ni berhenti berdegup kencang.Bertambah serius lagaknya.Akhirnya aku “BERJAYA”.ALHAMDULILLAH.

23/1/2013.Aku sah bergelar KVERTS STUDENTS.Tak sangka sekelip mata aku berpindah sekolah.Antara 800 lebih yang mohon.Aku antara 74 calon yang terpilih.Ternyata rezeki berpihak pada aku.Syukur.Bermula itu aku tinggal diasrama.Perit.Ternyata benar.Asrama memang mencabar.Mungkin aku pernah lalui.Tak semua pelajar seperti aku.Aku dikira untung.

24/1/2013.Salam Maulidur Rasul semua.Tiada kelas.Banyak aktiviti di asrama.Memasuki pertandingan Tilawah Al-Quran aku calonnya.Entah kenapa aku terus aktif walaupun bukan dengan hoki.Alhamdulillah tempat Ke-3.Aku tahu Kak Nisak dan aku telah digelarkan Kembar secara tidak rasmi.Hampir semua berkata begitu.Hanya mampu senyum.Sir King juga begitu.

25/1/2013.Semua penghuni asrama tidak sabar hendak pulang.Apatah lagi aku yang baru berapa hari tinggal di asrama.Letih yang amat sangat.Mengantuk tidak pernah terkecuali.Tepat pukul 2.00 petang seorang demi seorang pelajar meninggalkan bangunan asrama yang begitu INDAH untuk serikandi seperti kami-kami.


28/1/2013.Tepat pukul 5.25 petang aku selamat sampai di asrama.Terus ke asrama serikandi.Biarpun cuti 3 hari kali ini hanya permulaan.Perlu tempuh.Malam itu seperti biasa.Kehidupan asrama lebih mencabar kemampuan sendiri.
29/1/2013.Tak sangka begitu penat.Pelajaran kami yang dikira setengah hari sangat memenatkan.Riadah yang sangat seronok petang itu tidak pada aku.Mood aku terus hilang.Tiba-tiba ada mutiara jatuh ke pipi.Benar-benar dugaan.Kuatkanlah kesabaranku Ya Tuhan.
30/1/2013.Jadual hari ini tidak begitu padat.Apatah lagi dengan diberi 3 jam waktu rehat.Itu pun selang-seli.Penat.Aku gunakan masa yang sedikit terluang ini aku menulis dengan sedikit  tenaga yang masih bersisa.

♥ Past / Future ♥