☺ Ini Peluang Mungkin.
Thursday 14 February 2013 | 05:54 | 0 love drops
Kami dah tak macam dulu.Itu aku.sometimes,Aku rasa macam aku memang salah,Mungkin betul.Konon pujuk diri aku boleh jaga diri.Padahal.Aku tak rasa aku okay.Malah lebih dari luar jangkaan.Hidup di tempat baru.Kadang memang susah nak terima semua.Mungkin"budak baru" tu dah biasa bagi aku.At lease,ada pengalaman sebelum ni.Tak tahu relay aku sihat ke tak.Tipu kalau cakap tak rindu.Penat dengan semua benda.Assignment tak perlu dinafikan.Itu memang tanggungjawab aku.Nak jadi pelajar cemerlang kena rajin.Always open minded.Aku tak salahkan mereka-mereka kalau aku ego.Itu sifat semulajadi.Salah aku mungkin.Tak patut salahkan apa yang aku tak nampak.Entah apa yang terbuku dihati entah lah.Keluhan apatah lagi.Aku malas nak ambil tahu.Makin sensitif dibuatnya.Cukuplah apa yang termampu.Itu pun jika mampu.Ternyata aku memang tak kuat.Always cari kesalahan diri.Mahu diperbetulkan.Ramai yang kecewa dengan perangai baru aku sekarang.Kenapa ye?Perlu tahu.Tak mudah mereka sangkakan.Perubah itu kadang-kala susah untuk diterima.Lagi-lagi niat.Kadang-kala rindu pada perangai sebelumnya.Tak siapa yang tahu.Pendam mungkin jalan terbaik.Tak senang.Senang bila dikutuk.Dimaki.Mungkin.Mesti ADA yang kecewa dengan aku.Tak perlu tunjuk.Aku dapat rasakan.Itu sangat PASTI.Tak perlu tipu diri sendiri.Dosa.Sometimes aku tak perasan aku sombong.Belagak mungkin.Kenapa perlu salahkan aku?Apa dia yang kau tak puas hati?Buat pengetahuan semua.Aku bukan senang ditipu.Tapi,mungkin aku terlalu bodoh untuk menilai mana satu kaca dan mana satu permata.Aku sedar kedudukan aku yang bagaimana.Bukan mudah untuk aku lupa pengajaran-pengajaran yang lalu.Tahu?Mestilah tak.*sengeh*Cita-cita aku yang dulu.Tak sama dengan sekarang.Jauh sekali untuk aku gapai.Kejujuran apa lagi yang diperlukan.Aku tak faham dengan semua ni.Aku tak cukup bagus nak ditanding-tanding dengan sesiapa.Semangat aku hilang entah arah laut timur mana.Itu aku tak pasti.Aneh.Tiada siapa faham.Mungkin cuma aku.
 

♥ Past / Future ♥