☺ untungnya jadi aku -.-
Tuesday 15 May 2012 | 12:22 | 0 love drops



Saat aku hilang kata-kata,aku hilang kewarasan.
saat kau bergelak ketawa,aku kebuntuan.
sempat engkau jeling sinis.
Hilang pedoman.cari jati diri sebenar,disegenap ruang.
Ruang kecil untuk megisi kekosongan.

Bila engkau belajar,setekun-tekunnya.Aku lihat apa yang dibelek.
Cuba untuk mengingati,memahami.
Tapi hampa.

Seorang pejuang bejuang untuk kemerdekaan,aku berjuang untuk menempuh medan perang ilmu.
Cita-cita dalam genggaman.Hanya terselit rasa syukur.
Alhamdulillah diberi lagi nikmat untuk terus hidup.
Cuba jadi yang terbaik.Mungkin.InsyaAllah .
Ilmu itu perlu dicari,dikejar,digenggam,diambil,ditimba walau ke negeri China sekalipun.

Sahabat pada waktu sunyi mengisi masa lapangku.Pendorong ketabahan hati pabila aku dimaki.Pada saat aku kekurangan dan kesukaran.Aku juga tak sempurna seperti sahabat-sahabat yang lain.
Jadi,ingatkan aku pada kekurangan yang tidak sempurna.







♥ Past / Future ♥