☺ Surat cinta untuk calon suamiku.
Tuesday 1 May 2012 | 06:46 | 0 love drops



Dear calon suamiku,
Apa khabarnya imanmu hari ini?Sudahkah harimu ini diawali dengan syukur?Kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini.Sudahkan air wudhu' menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini tengah kau genggam?

Wahai calon suamiku,
Tahukah engkau betapa Allah sangat mencintaiku dengan dasyatnya?Disini aku di tempa untuk menjadi dewasa,agar aku lebih bijak menyingkapi sebuah sebuah kehidupan dan siap mendampingimu kelak.Meskipun kadang keluh dan putus asa menyangapi,namun kini kurasakan diri ini lebih baik.Kadang aku bertanya-tanya,kenapa Allah selalu mengujiku tepat dihatiku.Bhagian terapuh diriku.Namun kini aku tahu jawapannya.Allah tahu dimana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingat-Nya.Kembali mencintainya.Ujian demi ujian InsyaAllah membuatkan ku menjadi lebih teguh.Sehingga saat kelak kita bertemu,kau bangga telah memiliki aku dihatimu.

Calon suamiku,
Entah dimana dirimu sekarang.Tapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana dia mencintaiku.Aku yakin dia kini tengah melatihmu menjadi mujahid yang teguh,hingga aku pun bangga memiliki mu kelak.Apa yang kuharapkan dirimu adalah kesalihan.Semoga sama halnya dengan dirimu.Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku,hanya kesia-siaan yang akan kau dapati.Aku masih haus akan ilmu.Namun berbekal ilmu yang ada saat ini,aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhoaan Allah dan dirimu.



♥ Past / Future ♥